Use Little Endian for Dirty Bitmap
authorAlexander Graf <agraf@suse.de>
Fri, 30 Oct 2009 05:47:26 +0000 (05:47 +0000)
committerBenjamin Herrenschmidt <benh@kernel.crashing.org>
Thu, 5 Nov 2009 05:50:27 +0000 (16:50 +1100)
commitc8240bd6f0b4b1b21ffd36dd44114d05c7afe0c0
treebea42ed16cf9f2b2e252155842282aa524f32a0d
parent346b2762a72c60e97d2825e60423c84a869f3266
Use Little Endian for Dirty Bitmap

We currently use host endian long types to store information
in the dirty bitmap.

This works reasonably well on Little Endian targets, because the
u32 after the first contains the next 32 bits. On Big Endian this
breaks completely though, forcing us to be inventive here.

So Ben suggested to always use Little Endian, which looks reasonable.

We only have dirty bitmap implemented in Little Endian targets so far
and since PowerPC would be the first Big Endian platform, we can just
as well switch to Little Endian always with little effort without
breaking existing targets.

Signed-off-by: Alexander Graf <agraf@suse.de>
Signed-off-by: Benjamin Herrenschmidt <benh@kernel.crashing.org>
virt/kvm/kvm_main.c